19 Nisan 2009

relax stella relax

insanların
senin hakkında ne düşündüğü ya da
arkandan ne konuştuğu ile
çok fazla ilgilenmeye başladığın anda
gerçekten kendin olmaktan da
ödün vermeye başladığın
o tuhaf sürece giriyor olmalısın
dedim ona

ve ben bunu
gerçekten hiç düşünmedim
bir mekandasın
konuşuyorsunuz
saçma zırvalıklar
bir kaç cümle kuruyor
ve sonra üzerine
kimse hiçbir şey demediği için
"ben bi tuvalete gideyim abi" diyorsun
geri döndüğünde
birilerinin
bir şeyler hakkında bir şeyler zırvaladığını görüyor ve
yaklaşınca sustuklarına şahit oluyorsun

daha sonra
gecenin geç bir vaktinde
mekandan ayrılırken
durakta kalan son iki kişiden biri sana
masada sen yokken dönen
geyikten bahsediyor

napayım diyorsun ona
hakkımda ne düşündüklerini
gerçekten ciddiye alıyor olsaydım
kendim olamazdım
ve ayrıca
öğrenmek de istemiyorum bunu
kafa bile yoruyor sayılmam yani
ben kendimle ilgileniyorum
insanların benim hakkımda
ne düşündüğü ile değil

ve sonra
birden bire
yüzü değişiyor kahramanın
yani diyor
onların senin hakkında
düşündüğü şeyleri öğrendikten sonra bile
onlarla görüşmeye devam edeceksin
öyle mi?

sen diyorum ona
sen benim hakkımda ne düşünüyorsun
susuyor

ya da benim
onlar hakkında ne düşündüğümü
bundan bir ay önce
sadece onların anlayacağı bir tarzda
yazdığımı ve
o yazının yer aldığı fanzini de
kendilerine verdiğimi
biliyor musun

okumadılar
okumadılar ve sonraki diyaloglarımızda
kendilerine de söyledim
muhteşem olduklarını onların
benim aciz kaldığımı
büyüklülükleri karşısında

bu durumda aptal olan kim söyler misin?

ben yine de dedi bana
yerinde olsam
onlardan uzak dururdum

iyi insanlar olmayabilirler dedim ona
ama bir şekilde
bana verdikleri
yani kazandırdıkları
bilgi ve
paylaşımları
yadsıyamayız
bu durumda da
sene de bir veya
iki kez takılıp
derinlemesine analiz yapmadan
bir kaç sigara paylaşmanın
bir mahsuru olmamalı

ve sözünü ettiğin gibi
bir yakın ilişki de
söz konusu değil
onlar kendileri için
ne düşünüyorlarsa
ben de kendileri için
onu düşünüyorum
muhteşemler gerçekten
gerçekten muhteşemler
o kadar muhteşemler ki
benim bir salak olduğumu düşünüyorlar
ve ben de açıkçası
buna gülüyorum çünkü
ortada var olan bir gerçeğin
farkında olmayan bir taraf
diğer tarafı salaklıkla suçlarken
gerçeği bilen taraf, onların
ne kadar iğrenç ve
kendini beğenmiş ve
ikiyüzlü ve
sahte varlıklar olduğunu, bilip
bunu onlara söylediği halde
hâlâ tutup
“alo, abi görüşelim” diyorlarsa
bu biraz
kimin kime gerçekten ihtiyacı olduğunu
ve
kimin gerçekten aciz olduğunu
hmm
nasıl derler
neyse demesinler

hakkımda arkamdan söyledikleri
kötü yani aslında
gerçekten kötü

ama birinin size
ne olmadığını söylemesi
onun gerçekte
ne olduğunu ele veren
bir ipucu taşıyabilir


ve yüzüme aptal aptal bakıp
hiçbir şey anlamadım dedi
anlatılamadığımı söyledim bende
boş ver
dik

19 nisan 2009


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder