9 Nisan 2009

kendini yakmaya bir son versen artık

işte yine başladı…
düşüşün hızlandırılışı karşısında
son kanat çırpış

başa sardık hayatı
galiba
yeniden başlıyoruz
yine yenilmiş olarak
ve önemsemeyerek bunu
hükmen mağlup sayılmak
oyunun kurallarını ret ettiğin için

veya
gördüğün hilelere alet olmamak için
hiçbir yere tutunamamak…

uçmak istemiyorum moruk
tek derdim ayakta durabilmek
ya da
durabilmek sadece
yerin yedi kat dibinde olsa da olur
durabilmek sadece

az önce elimi yaktım ve bunun hiç kimsenin umurunda olmadığını biliyorum, şayet siz de bana ölüyorum yardım et deseydiniz az önce, hiç düşünmez telefonu yüzünüze kapardım.. yardım isteyenlerin, gerçekten yardıma ihtiyaçları olduğunu düşünmüyorum, dikkat çekmeye çalışıyorlar sadece… hepsi bu.. yardım isteyemeyenlerin, yani en son noktada, mutfakta yemek arasında bıçağı boğazına dayayabilme ihtimalini düşünürken, ve boğazına kadar borca batmışken, yaşama devam edebilmek için yeni borçlara ihtiyaç duyup, bunu dahi isteyemeyenlerin, isterken bile sözcükleri boğazına düğümlenebilenlerin, safındayım galiba…. sözcükler.. ah evet tabi, Jori’de benim safım da olmalı.. ve beklerken, beklerken, beklerken…

işte yine başladı dedim size
daha önce de bahsettim
biliyorum evet
kendini tekrar eden işe yaramaz bir yazarım ben
ve bir üstteki satırı da tekrar etmiş olmalıyım
başka bir çok öyküde
ve bu şiirin ya da öykünün yada tanrının bir lütfunün,
lutfünün, lütfünün, hay aksi, nasıl yazılır bu kelime?
yani demek istediğim
kısaca
bu bokun ilk üç satırını da kullandım daha önce
başka birçok öyküde
evet
tekrarlar…

tekrarları yaşıyorum… (bu da bir tekrar ifade)

aslında hepimiz, bir tekrarın içine hapsolmuş durumdayız
sorun neyi hatırlayıp hatırlamadığımız noktasında kitli kalıyor
sorun neyi hatırlatıp hatırlatmadığımız noktasında kitli kalıyor
düzeltiyorum efendim
sorun falan yok… kitli kalan benim…

saçmaladığımı düşüneceksiniz
biliyorum
böyle şiir mi olur, diyenleriniz de olacak aranızda
ama size söyleyebileceğim tek şey
kocaman ve büyük harfli DA veDA…
tekrarlar..
dada..
tekrarlar..
da da da..
lanet olsun
kekeliyorum sanıyorsunuz bu seferde
“dur kalem kağıt vereyim, istersen yaz” diyecek gibi bakıyorsunuz
bana ilkokulumu hatırlatmayın lütfen
hatta mümkünse bana
yapmam gereken hiçbir şeyi hatırlatmayın
ve kategorize etmeyin lütfen
beni
seni
onu
tüm izm’leri reddederek yaşamak gerekiyor gibime gelmekte
fazlasıyla…
fazlasıyla ne?
hiç

gerçekten ama gerçekten
yine başladı
düşüş..
üşüşen karıncalar
karıncalar sürüsü etrafımda
ruhumu kemiren karıncalar
ruhumu kemiren arı kovanları
ruhumu kemiren yelkovanlar

bak bu sefer olmaz
tamam mı?
yeter artık…
gerçekten ama gerçekten yeter
yeterli…
ya sona ermeli bu döngü
ya da kendi dışına akacak bir delik inşa etmeli kendine
bir dakika, yanlış ifade etmiş olmalıyım
delik ?
ve inşa?
bir çelişki var gibi

var olmak
gerçekten var olmak istiyor musunuz?
ben istemiyorum
hatta istememek bile istemiyorum
ki biliyorum
orospu çocuğu nietzche açtı tüm sorunları başımıza
ve bir ihtimal
astı astarı olmayan asılsız bir iddia
bence tanrı
yani sadece bence
şeytanın ta kendisi
ve bir oyun oynuyor bizimle
iyinin içinde kötü
kötünün içinde iyi
her şeyi kapsayan ve hiçbir şey olan
bugün kafam karışık bir sandviçe benziyor
ve tekrar söylüyorum
tekrar başlıyor
biri şu çakmağı elimden almalı artık….

kendini takmaya bir son versen?
evet takmaya
ya da gerçekten taksa seni biri
yerin yedi katın dibinde bir askıya
ve kimse dokunamasa
ve yansa
yansan
yansam
sonsuza dek

9 nisan 2009


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder