10 Nisan 2009

takır tukur ne yazıyorsun gene?

klavye seslerini düşünüyorum şu an
yazarken çıkan sesleri
ayak seslerine benzetiyorum, zaman zaman bu sesi
birçok şey sırayla yürüyormuşçasına
yani sıraya girmiş bir şekilde değil
yani aynı anda değil
sırayla adım atan
birçok şey

her tuşta farklı bir ses duyuyorum
her harfte farklı bir nota
ve yürüyormuşçasına işte
birçok şey bir arada yürüyormuşçasına

engel olmadan birbirine
didişmeden kendi içinde
sıra halinde ve
düzen içinde
ama aynı zamanda belirli bir düzensizlikte

siz bunu anlayabiliyor musunuz bilmiyorum
ama anlatmaya çalışıyorum
yazarken duyduğum sesleri anlatmaya
gördüğüm görüntüleri
içimde olan biteni
zihnimin akış halini

önce sert bir tak geliyor
ardından yumuşak bir tık
sonra daha farklı bir tıkırdama
zaman zaman hızlanan
zaman zaman yavaşlayan
bazen duran
ama hiç mola vermeyen
geri gitmeyen asla
hedefinden şaşmayan
karşısına çıkacak olan düşmanlardan korkmayan
ve arasına katılmak isteyenlere kapısını açan
büyük bir ‘şeyler’ bütünü

“şey” diyorum ben bunlara
tanımlamıyorum
sınırlamıyorum
yazıyorum sadece
tak tuk tık tın
geçip gidiyor zaman
geçip gidiyor harfler gözümün önünden
geçip gidiyor kelimeler
cümleler oluşuyor
anlamlar oluşuyor
fikir oluşuyor
tuk tak tık tın

geriye dönüp bakmıyorum asla
ne yazmışım lan ben diye düşünmüyorum
çünkü ne yazdığımı biliyorum
ne yapmaya çalıştığımı biliyorum
kendinden emin
tutarlı
özgür
ve saydam bir stil

dolaylı anlatımlar yok
art niyetli düşünceler yok
çıkar ilişkisi yok
kaygı yok
korku yok
kazanç yok
kayıp yok
yazı var sadece

inşaata da benziyor yazmak
tuğlalar ve çimento
ve demirler
ve kiremitler
boya badana

sonra dönüp bakıyorum oluşan yapıya
birkaç hatasını düzeltiyorum
sonra dayalı döşeli bir eve daha sahip oluyor
isteyen herkesin gelip dolaşması için
kapısını sonuna dek açıyorum

yazmaktan bahsediyorum sadece
klavye tuşlarına basmaktan
ve çıkan seslerden
ve şişen işaret parmağımdan
evet şişen işaret parmağımdan
üç gündür acıyor bir parmağım
nedeni klavye
düşünsenize bi
ne kadar komik değil mi?

10.nisan.2009


*başlık, annemin bana sersenişinden çalınmıştır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder