24 Mayıs 2009

gerçekçi hayaller ve hayali gerçeklikler

"gerçek sevgi" diyorum ona
"hiç bir zaman nefrete dönüşmez"
"benimki dönüştü" diyor
"hayır değişti" diyorum ben de
"çünkü" diyorum
"aşık olduğun kişi
değişince ya da
özüne dönünce
ya da maskesi düşünce
ya da sana olan aşkından dolayı
gizlediği yönleri
deşifre edilince
illüzyon bozulur
evet doğru tanımlama bu
illüzyon"

beni anlamadığını söylüyor
"sevginin farklı evreleri vardır" diyorum ona
"popülerizmden kaynaklanabilir" diyorum
"ya da kendini boşlukta hissetme halinden
ve bunun gibi
bir çok neden sayabilirim sana
gerçekte sevmeyeceğin birini
sevmene neden olabilecek
etkenler silsilesi"

hâlâ anlamadığını söylüyor
"ondan nefret ediyorum" diyor bana
"onu seviyordun" diyorum
"ölüyordun onun için"
"artık sevmiyorum" diyor
"onu hâlâ istiyorsun" diyorum
"hayır, istemiyorum" diyor

ve aradan geçen
üç hafta sonrasında
el ele görüyorum onları tekrar
bana doğru yaklaşıyorlar
gözlerine bakıyorum hatun olanın
ve çaresizliğini
ve kendini kurban edişini
görebiliyorum
görüyor ama umursamıyorum

her koyun kendi bacağından asılmaz ama
her koyun kendi bacağını astırır
dahası
eğer bir toplumda çoğunluk koyunsa
asıl koyun olmayanlar asılır

ve tekrar
aşkın
bir kaçış şekli olarak
hissedildiği
evrelere şahit oluyorum
yoldan geçenleri gördükçe

bir insanın
başka bir insan üzerinden
kendi egosunu
belki şehvetini ve
sadizmini ya da
mazoşizmini
tatmin etme çabası

bu da olabilir aşk
her şey aşk olabilir
yaşadığımız dünya
buna imkan tanıyacak düzeyde
yapaylaştı
ve yapay olmayan her şey
çürümeye terk edildi

ve insan hâlâ
tek bir insanın bağımlısı
geriye kalan hayatı
doğayı ve dünyayı
ve her şeyin bir anda patlayacağı
o zamansız kıyamet zamanını
unutmak ve
kendi hayatını
yaşanabilir kılmak için
yaratılan aşk illüzyonları
hayır iksir değil
illüzyon

burada
hareketsiz bir şekilde
beklerken
bir zamanlar bana da anlatılan
tüm o tatlı masalların
masal olarak kalmasını sağlayan
anlatıcılarıma
teşekkür ederim

ben kendi masalımdaki
kedi ruhuna sahip
bir çizgi kahramanım nasılsa

yani somut gerçekliğinizle
hayalî bir şekilde de
yüzleşebilirim
ve siz
hayallerinizle bile
somut bir gerçeklikte
yüzleşmekten
uzak durmaya
devam edebilirsiniz

her şey hâlâ aynı kısaca
o tarafta da
bu tarafta da
ama biz bu durumdan hâlâ şikayetçi değiliz
daha önce de olmadığımız gibi


24.mayıs.2009

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder