14 Ağustos 2019

zebelliyat bitti, yeni kara parçaları bizi bekler..

Efe Tuşder ermiş adam, önceden hissediyor, kapak cuk oturmuş aylar öncesinden.

bu fanzin çoktan ölmüştü ben sadece gömüyorum. farklı zine'ler üretmeye devam elbette

bugün alınan kararla, daha önce yapılması gereken hatta bir çok kez de denediğimiz, ama çok saygıdeğer arkidişlerin ısrarı ve baskısı ile bi sayı daha bi sayı daha gide gide nefesi kesilen, daha doğrusu içerik toplama faslında girdo'nun sinirlerini geren, Zebelliyat adlı ede.belliyat fanzinimiz, yukarıda görülen kapak ile son kez vizyona giriyor ve hakkın rahmetine kavuşuyor. oh be, rahatladım.

2005 yılından beri yayınlanan eski adı sokak edebiyatı sonraki adı zokak zebelliyatı, son adı iki sayıdır zebelliyat olan, bir kez sucuk ekmek adı ile bir kaç kez S.E kısaltması ile basılan, ancak yazarlarının hangi içeriklerini göndereceklerine kahve falı baktırarak karar verdiği ve dosyalarını jupiter aktarmalı e-posta ile gönderdiği fanzinin, yayınlanacak olan otuzuncu ve son sayısı ile birlikte, tüm sayılarını, isteyene PDF isteyene MDF şeklinde ileticem bir kaç gün içinde.. basılı halini istiyorsanız, otuz sayı 100 lira (kargo hariç) çoğu nüsha en az 60-72 arası sayfa, ilk bir kaç sayı 36-44 sayfa. sonra ne bu fiyat deme bana, kapaktaki kılıçla dalarım.. : ))

ileride bir özel compilation ile bandrolsüz olarak "şeytanın fotokopisi" adı ile bir seçki kitap basacam bu otuz sayıdan.. basamazsam da pdf olarak salarım. bu aralar bandrolsüz kitap basmak kuzey kutbuna giden bahtsız bedevi olmaya benziyo... (neden diye merak eden bi girişsin bakalım)

bir projenin daha sonuna geldik, bize tahammül edip katlandığınız, okuduğunuz, paylaştığınız, hatta içeriklerden etkilenip yazmaya başladığınız ve onları da yayınlayalım diye bize pasladığınız için teşekkürenko.. yayınlamadığımız yazılar, yayınlananlardan kat kat çok, çünkü belli bir formatı takip etme gayreti içinde olduk hep. kimi zaman başardık, kimi zaman başaramadık...

zati ülkede CosmicZion Zine, Mevzular Derin Fanzin ve Geyik Fanzin gibi genç ve enerjisi yüksek, içeriği keyifle okunabilir  güzide edebiyat fanzinleri var, yazarlarımız oralarda, maratonlarına devam edebilirler... tavsiye ederiz yani.. he bizim format biraz daha hardcore idi, bazen red yerseniz bu genç arkadaşlardan kızmayın -ben yedim çünkü, ve gülümseyerek eyvallah nigga dedim- ya da en iyisi oturun kendi fanzininizi kendiniz yapın.

gene gelip, "abi devam edelim ya" şu bu diyenlere tavsiyem, gerçekten bunu istiyorsan, bir sonraki sayıyı yapmak için kolları sıva, insanlara ulaş, yazıları topla, tasarla kes biç böl parçala yapıştır ya da zaman zaman benim de yaptığım gibi dijital hazırla. otuz birinci sayıyı çıkar, bence mahsuru yok. benim hazırladığım son sayıdır bu, kesin ve net!

ülkede yeteri kadar "kolektif bir ekibe sahip" edebiyat fanzini var. biz ya da ben ya da benle beraber seçil özlem refik tuncay rüya idil zack, başka semalardan işler üreticez gari.. kişisel kişisel takılcaz.. etrafi zamanında demişti de kafam anca aldı, hep diyom ya kalın kafalıyım ben, jetonum sekizgen..

esrîquvanzâ nodelâ izalable vendi meriênte

Girdo


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder