22 Ağustos 2019

fanzineko lamelenka

#gzu_playlist_turkcerap // müziği hiçbir zaman iyi bildiğimi iddia etmedim, ki eğer underground piyasa ilgili iseniz müzik konusunda zaten böyle bir iddianız olmaması gerekir, çünkü ben bu postu ben bitirene ya da siz okuyana kadar bile dünya üzerinde, dinlemeye vaktinizin yetemeyeceği kadar çok şarkı kaydedilecek. özellikle müzik türü fanatizmi yapmıyor ve takım tutar gibi müzik türü tutmuyor iseniz, işiniz zor, yeraltı piyasasını takip etme konusunda.
gerçi artık biraz daha kolay her şey, sevdiğin grubu/sanatçının hesaplarını sosyal medyadan ya da müzik dinlenebilen kanallardan takip ediyorsun, bildirim ya da e-posta alıyorsun yeni işlerinde.
ancak; öncesinde youtube, sonrasında digital platformlar, asla ısınamadığım ama kullanmaya mecbur kaldığım araçlar oldu hep. 2002 yılından beri, müziği keşfetme konusunda, slsk kullanıyorum ve yıllar içinde de dünyanın her yerinden bir çevre edindim o platformda. üstelik youtube spotify'a düşmemiş ve büyük olasılıkla da düşemeyecek veya düşse bile benim indirdiğim ses kalitesinden kat kat düşük olacak kayıtlar buluyorum soulseek'te. dahası 10-50-100 adet limitli basılan işler, bootleg, yayınlanmayan işler, demolar, (wu tang ilk albüm öncesi yaptığı demo gibi) ev yapımı işler, hayranların çektiği video kayıtları vs vs..
gel gelelim üç ay önce, üç terabayt harici hdd öldü. bir kaza sonucu. tamiri deli para ve asla vermem. soulseek'te biraz zaman ve emek harcayarak, tekrar geri çekerim onları.. sorun şu ki, aşağıdaki listeye ekleyemediğim mc/grup ya da listede olanların ekleyemediğim parçaları mevcut. çünkü internetin hiçbir yerinde (soulseek hariç) yoklar.
türkçerap dinleyen bulgar arkadaşım sayesinde çoğunu kotardım gerçi türkçe rap arşivimin çünkü birbirimizle eşitlemiştik. şimdi sırada ejnebi rap ile, yerli yabamncı punk, riot grrrl ve trash, triphop, post rock, jazz ve hatun vokalli soft işleri toparlamaya geldi sıra. bir yılımı alır. ama değer. ama o zimbabwe'li güzide punk grubunun adını hatırlayamıyorum.
işte bu süre zarfında da, üç ay öncesinde kendime playlist yapmaya başlamıştım. onu paylaşmak istedim.
eminim bilmediğiniz hiç duymadığınız mc/grup ya da onların trackleri mevcuttur, benim de bilmediğim duymadığım için listede olmayan ya da henüz eklemediğim ya da sevmediğim için eklemediğim mc/gruplar olabilir. "aga şöyle bir grup/mc" var derseniz, dinlemek isterim.. (illa rap olması gerekmez, 200 bpm cıstak cıstak şeyler dışında her bir şeye bir kulak veririm. (ağırklı rap/punk/trash dinlesem de)
müzik fanzinimin yeni sayısında, vakit zorlamazsa digital platformlar ve müziğin geleceği hakkında bir dosya konusu hazırlamak istiyorum ama, gün 24 saat, ay 30 gün. ve ben aylağım.. kafamda duruyor sözcükler, bu sayı olmazsa diğer sayı olur dosya konusu..
not: listedeki isimlerin tüm işlerini dinlediğimden yüksek derecede eminim ama bir açık kapı da mevcut; çok eski ilk dönem ya da az bilinen ve digital plat. ya da youtube'da olmayan bir kaydı ise önerebileceğiniz..
not2: sagopa ve norm ender diye bir iki elemanın varlığından haberdarım, listemde yok diye telaş etmeyin paniğe kapılmayın... 🙉
tabii ki sıralama karışık olsa da, o sıralama da zamanla yapılır hatta eski radyomuzu papa bulup tekar açar isem eski haftalık iki ayrı konseptli yayınıma başlar, yayın yapmak isteyen herkese de açarım. önce bi şu bizim beş sene önce parasızlıktan kapanan siteyi açak.. 👊🏿💾💿☯️☠️🏴‍☠️🏴👂🏿
bu arada dün işportadan eve dönerken, bir muhabbete kulak misafiri oldum. yaklaşık 22-26 yaşları arası olan 3 erkek bir hatun dört genç, norm kavanoz, ben fero ve ezhel, killa hakkında laflıyordu. fark edince, kulaklığı çıkarıp, dinledim. bir tanesi zorm'u savunurken, diğeri ceza dışında hepsi kötü o şarkıda dedi, bir diğeri ezhel'in lirikleri boş değil, autune'a kaymasaydı keşke, geçmişi de çok sağlam dedi, (tuttum o çocuğu, ezhel'e laf söyleyen ve türkçe rap dinlediğini sananları kaale alamıyorum, kusuruma bakmayın) biri ben fero hakkında savunmasa da savunur gibi konuştu, hatun da "durağa gelsek de insem" der gibi duruyordu... sonra durağa gelince, izbandan inip, kulak misafirliği dolayısı ile çıkardığım kulaklığımı takıp, yarım kalan "slayer-hell awaits" albümünü dinlemeye devam ederek otobüs durağına geldim. bindim, oturdum. az kalsın ineceğim durağı kaçırıyordum, ne biçiN album o ya? : ))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder