7 Aralık 2008

hak etmiyorsun mu demiştin?

itiraf ediyorum
evet
bu bir şiir değil
ve ben de “şiirdir bu” diye bir iddia da bulunmadım
sihir olduğuna dair bahse girerim ama sizle

tüm gevezeleri hakkımda konuşturmak gibi
ekstra bir özelliği var yazılarımın
özel bir karışım bu
“gevezeler için şiirler”
pardon,
“gevezeler için ‘şiir değil bu’lar”
edebiyatta yeni bir tür yaratmama eşlik ettiniz
teşekkür ederim
adı “şiir değil bu”
etkili bir tarz
şiir dışında her şeye benziyor
şiir dışında her şey mi?
bir dakika
şiir dışında her şey?
buna da itiraz edeceğinizi hissediyorum
ama değiştirmeyeceğim
ve sizin gibi insanlar hakkında yazmaya devam
ya da sizin gibi insanların hakkımda yazması için
devam ediyorum yazmaya

konuşun lütfen
çok sessiz bu oda
bu hayat
bu adam
hiç kimse yok geceye eşlik edecek
birkaç vokal sadece
birkaç tını
etkili ama yalnız başına
özel bir defile gibi
özel bir konser
gözlerini kapat ve izlemeye başla

sonra adamın biri gelip
yazacak hiçbir şeyim olmadığını söyledi bana
sürekli aynı şeyleri tekrar ediyordum
ve haklı olabilirdi olmasına ama
girdap’ın ustalıkla yaptığı ikinci şey
gerçek yazarların gülüp geçeceği
ve hemen akabinde unutabileceği
her türlü eleştiriyi ciddiye alıp
bir cevap şiiri yazmasaydı
ve en iyi yaptığım şeyi de ben değil
yazacak hiçbir şeyim olmadığını söyleyen adam belirledi;

“yazacak hiç bir şeyin yok
ve başın sıkıştığında da
yazmakla ilgili şeyler zırvalıyorsun
ustalıkla yaptığın ilk şey bu
ve bir de her türlü eleştiriyi
saldırı olarak görüp
savunmaya geçiyorsun
bu da iki”

evet, bunları söyledi bana
ve şu an sayfalarca gider
ve sürekli bu konu etrafında dönüp dolaşabilirim
ve adımdan da anlaşılacağı gibi
bu sarmal dokuyu o kadar iyi işlerim ki
hipnoza düşersin

beni çözdüğünü söylediğine göre
bir sonraki cümlemi de tahmin ediyor olmalısın ultra-budala

“hipnoza düşersin” den sonra
yani genellikle bu kadar kesin ifadelerin sonrasında
hemen bir olumsuz yargı belirtirim
“ama yapmayacağım” gibi
tarzım bu benim
ve evet
kabul etmeseniz bile
bir tarz yarattım!

ve oturmuş olmalı artık
ama tekrarları
kesintileri
ve sarmal dokuyu
bu kez es geçip
kısa kesiyorum

mesele gayet basit
yazmak da öyle
ve ben sürekli kolaya kaçan bir itim
zora gelemem
bu yüzden okulu bıraktım
bu yüzden askere gitmeden önce
seksen dokuz adet rapor alıp
her türlü eğitimden sıyırdım
ve şimdi de dostum
çalışmak zor geldiği için
böyle iki dakikada
on dokuz cümle yazarak
üzerinde fazla emek sarf edilmeyen
öyküler ve şiirler ile
köşeyi dönmeye çalışıyorum
her köşe başında da
bir hatunu sikmeye
haklısın!

kendime bir cennet yarattım
ama hâlâ cehenneminizden çıkamıyorum

kendi kendine yanman mümkün mü acaba, ultra-budala?
evet evet dert yanmaktan bahsediyorum
özür dilerim
gerçek anlamda ateşte yanmayı hak eden bendim
sarayları ve kadınları hak edense sen
böyle dediğini unutmuşum

dilersen hayatımı seninkiyle takas ederim moruk
biraz kas yaparsın
kadınlar yerine
bavulları kucaklayarak
günde on iki saat
yarım metre bir ambarda
asgari ücretle
ter içinde kalarak
ne dersin?


07.ağustos.2008

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder