27 Aralık 2008

9.

bir noktada anlaşalım istiyorum küçük dostum
ben hiçbir şeyim
ve öyle de kalıcam

en azından kendi gözümde
kendi görüş mesafemde

aynaya bakınca gördüğüm tek şey
tıraş olmaktan nefret eden ve
yine de onu zorladıkları hiçbir şeye
karşı gelemeyen bir aptal oluyorken
nasıl olur da bir şair olabilirim?
saçmalık
ve gerçekten boşa harcanmış
geçmişte kalkılan
tüm ataklar

şimdi burada oturmuş
yarınki vardiyanın
derdine düşmüşken
senin gözünde bir tanrı olduğumu duymak
bana hiç iyi gelmiyor

çünkü aldatıcı her şey
tüm çaba
azim gibi görünen ama
can sıkıntısından başka hiç bir şey olmayan
tüm bu çaba

çaba bile değil hatta
görülen hiçbir şey
ya da sadece benim öyle gördüğüm
varsa yoksa can sıkıntısı
insanlar gülerken
ben sigaramı aranıyorum şimdi
sanki tek kurtarıcımmış gibi
grunge şarkıları çalarken kulağımda
senin övgülerini dinliyorum

şiir yazmak bizi kurtarmaz
öyküler de öyle
ya da fanzinler
yapılan röportajlar
yazılan saçmalıklar
onca kağıt parçası
kağıt parçası olarak kalacak
üzerindeki harfler
onları diğerlerinden farklı kılamayacak kadar
silik bir ruhun ürünü

sadece farklı hissediyor kendini
bu yüzden batışta zaten
bu yüzden soruyor kendine
“tüm dünyanın nesi var böyle” diye
“neden herkes her şey yolundaymış gibi davranıyor” diye
ama cevabı bilmiyor
ve hiç kimse de kulak vermiyor ona

şimdi bana
küçük dostum
çok iyi gittiğimi
ve bir gün başaracağımı söyleme olur mu?

becerebileceğim tek şey
burada oturup beklemek sadece
sigara içmek
müzik dinlemek
ve bu arada
kendim için
bazı iyi
bazı kötü
bazı işe yaramaz
cümleler kurmak

ayak tırnaklarıma bakıyorum şimdi
uzunlar ve kesmiyorum
sakallarımı kesicem ama
iş elbiselerimi de giyicem tabii
botlarımı
eldivenlerimi
ve yüklenicem kolilere
ve yüklenicem kendime
daha çok yüklenicem
itip debelenicem

ve sen gelip bana
benim bir tanrı olduğumu söyleyip
benden çok daha klas bir şekilde
yaşamını sürdürürken
“keşke yerinde olsaydım” diyeceksin
“keşke yerinde olsaydım” diyicem ben de

işte o zaman belki,
sana göre çok güzel
bana göre çok ebleh olan
şiirler yazamadığım halde
kendimi iyi hissedebilirdim

senin gözünde
bir tanrı olmamın
bana yararı olmaz
ama sen benim gözümde
bir azize olarak kalmayı sürdüreceksin daima
bundan şüphen olmasın
ve bunun seni
mutlu edeceğinden de eminim

benim mutlu olmam için
bir tomar kağıt
uhu ve makas
yeterli olur zaten

geriye kalan ne varsa,
dünya da olup biten
onların sorunu
onlar kurdular
onlar yaşayıp
onlar kudursunlar
bir şeyleri korumak ya da
değiştirmek için

ki bana göre
savunulması gerektiği düşünülen her şey
bir saldırıya uğrar
o yüzden mülkiyetle eş zamanlıdır
hırsızlığın doğuşu
veya savaşın, sınırlarla

solun tarihi
sağınki kadar eskidir ama
her şeyden önce var olan ve
daima hiçliğe akan
tek şey
hiçbir zaman yok olmaz

o yüzden küçük dostum
bırakalım onlar kazanıp
onlar kaybetsin
ve sende benim yerime
kendini tanrı ilan et
ben öyle yapıyorum çünkü

ufak hayatlarımızın
yarı tanrılarıyız bizler

mutlu olmamız için
düş kurmamız gerekmiyor
veya başarmış olmamız için
herhangi bir şey ispatlamaya
ihtiyacımız yok
kazanç yok
kayıp yok
her şey bir gün uçup gidicek nasıl olsa

şu an burada
ihtiyacım olan tek şey
bir sigara içmek,
paket sende kalabilir ve
her şey iyi de olabilir
kötü de olabilir
ama sonrasını
sonra düşünelim olur mu?


27 aralık 2008

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder