12 Haziran 2008

sadece hatunlar

yazılar gönderiyor
bir sürü yazı
durmadan

“yazını aldım eyvallah” diyorum her seferinde
durmadan göndermeye devam ediyor
ben de her seferin de
yazın ulaştı manasına gelen cevaplar atıyorum

ve açıkçası okumuyorum da
biriktiriyorum sadece
kendimi hazır hissedince
canım okumak istediğinde
okuyacağım elbet, diye düşünüyorum
çünkü diğer türlü
iyi yazıları fark etmeyebilirim

“bir yazı gönderdim fanzin için”
“yazını aldım eyvallah”

iki hafta geçiyor galiba
biriken bir dolu yazıyı okumaya başlıyorum
25 kadar kişi
50 kadar öykü şiir deneme makale
oku oku bitmiyor
ama hepsini
en ince detayına kadar değerlendiriyor ve
kararsız kaldıklarım için
diğer fanzin editörlerinden fikir alıyorum
hiç biri kesin bir şey söylemiyor ama
iyi veya kötü
tek bir yorum yok

“sen bilirsin girdap”
“sence iyiyse bi mahsuru yok girdap”

pekala, diyorum
öyle olsun
madem benim zevkime güveniyorsunuz…
sonra başlıyorum elemeye
ve kala kala üç ya da dört şey kalıyor
onlara cevap atıyorum
olumlu şekilde
fanzine alacağım yönünde
ve teşekkür ediyorum
olay bu kadar basit
ve kesebilirim burada şiiri
“bu da şiir mi lan” dediğini duyuyorum birinin
“şiir boktur” diyorum ona
“ben de bokum
sen de boksun”
kısa ve net
o beni duymayıp “böyle şiir olmaz” diyor
“pekâlâ, olmaz” diyorum
“yazmayı bırak sen” diyor “senden bir bok olmaz”
“senden bi bok olmuş” diyorum
“ben de o bok hakkında şiir yazıyorum”
o beni duymuyor

her neyse daha sonra
birkaç yazı daha geliyor sürekli yazı gönderen tipten
arada bir de sitenin çok iyi olduğundan bahsediyor
yazıların çok iyi olduğundan
fanzinlerin çok iyi olduğundan
falan filan
“eyvallah” diyorum “oyalanıyoruz işte”
ve sanırım
sabrı taşıyor kahramanımızın
“benim yazılara baktın mı?”
“baktım” diyorum
“ee fikrin ne?”
“diğer editörlere de gönderdim
ve formata uymadığına karar verdik”
“kötü mü yani” diyor
“kötü demedim” diyorum
“iyi-kötü bilmiyorum o kadarını
formatımızın dışında
hepsi bu”
“format ne?”
“bilmiyorum, format işte”
“hatun olsam alırdın” diyor
“alırdım” diyorum
“ya da arkadaşın olsam”
“baş tacım, tüm arkadaşlarım” diyorum
ama öfkeleniyorum gerçekten
“bi işe yaramazsınız” diye devam ediyor
“aksini iddia etmedik” diyorum

sürdürüyor eleştirisini
“birçok iyi yazı geliyor sitenize” diyor
“ben bakıyorum girdiğimde
ve hiç biri onaylanmıyor
sonra bir gün
gerçekten kötü bir yazı siteye giriyor
böyle bir yere varamazsınız”

“sekiz senedir bi yere varamadık” diyorum
“demek ki bundanmış
ben şahşen 26 yıldır bir yere varamadım
ve öyle bir amacım da yok
ama dilersen sana
çalışır bir sistem kurayım
bir websitesi
ve insanlar sana yazı göndersin
sen onayla reddet sil kopyala çal
ne istersen onu yap
biraz da sen tanrıcılık oyna
ister misin böyle bir şey?”

“ihtiyacım yok diyor”
“pekala” diyorum, “ben çıkıyorum moruk”
“formatı anlayamadım” diyor ben çıkarken
“anladığını sanıyordum” diyorum
“hatunların ve yakın arkadaşlarımın yazısını onaylıyorum işte
az önce de öyle demedin mi?”

“bu gerçek mi?” diyor
“sence?” diyorum
“bilmiyorum” diyor, “sinirim bozuldu”
“diğer siteler de beni kabul etmiyor” diyorum ona
“ama benim sinirim hiç bozulmuyor
çünkü biliyorum
onların tarzı o
kahvehanede, bira içemezsin mesela
bunun gibi bir şey format
siktir et”
“tekrar yazı gönderebilirim değil mi?” diyor
“ameliyat olup hatun olmayacaksan şansın yok
boşuna deneme” diyorum

çünkü istemiyorum yazı göndermesini falan artık
öncelikle kararlı olmalı bir insan
sonra yazmalı diyorum
ve hâlâ, adamın biri
“şiir değil o” diyor
“değil” diyorum
“hiçbir şey şiir değil
bana ne bundan”


12.haziran.2008

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder