25 Haziran 2008

bitane!

sayın ode to joy,
gönderdiğiniz şiiri okudum
ve yazdığım zırvayla ilgili yorumunuzu da tabii
ha bu arada
size cevap yazıyor olmam
üstelik bu cevabı
“şiir değil bu” türünde bestelemiş olmam
ve dahası
birazdan kendi sitemden yayınlayacak olmam
eminim sizin; “cevap hakkım doğdu” diyerek
ortalıkta dolanmanıza yol açacaktır

ancak
bir hatırlatma
krallıkla yönetilen sokak edebiyatında
yazar olamayanların bana verdiği yetkiye dayanarak
üyeliğinize el koydum
gerekli açıklama kamuoyuna yapılmıştır

şiirinize gelince
ve yorumunuza da tabii
açıkçası
sizde bir ışık görüyorum
tahminen altı sene
bu konunun üzerine düşerseniz
doktor değil belki ama
yazar olabileceğinize inanıyorum

ah, az kalsın unutuyordum
şiiriniz bana
bukowski’yi çağrıştırdı
sizin deyiminizle
çin malı bir taklit idi tabii
sizinki de, bizimki de
arada bir fark göremiyorum

bu arada sorunuzu cevaplayayım
benim çingene bir klarnetçi olup olmadığımı sormuşsunuz
köken olarak yörüklerden geliyorum bayım
ve aynı zamanda tatar kanıda taşıyorum
melezim anlayacağınız
ama yirmi küsür sene
çingenelerin içinde yaşadım
ve bu kadarı belki
çingene olmanın kötülenecek bir yanı olmadığını
anlamaya yeter
en azından benim için yeterli bu süre
sizin bir altı yüz seneniz daha var
anlamak ve anlaşılmak için
ve emin olun
yazar kisvesi altında
ortalıkta fink atmak
umurumda olsaydı
yapardım

ve son olarak
size tavsiyem
bukowski’yi savunurken bir başkasına karşı
lütfen imla hatalarını kötülemeyin
komik oluyor
anlaştık mı?



25 haziran 2008

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder