1 Eylül 2008

sekiz otuz - yirmi otuz

sabah
sekiz otuz
iş başı
ramazanın ilk günü
tipin teki
oruç tutmaktan bahsediyor
“allah’ın emri bu” diyor
“tutmak zorundasın”
cevap vermiyorum
boş konuşuyor çünkü
başka biri aynı kelimeleri
aynı sırada söyleseydi
belki de boş konuşuyor olmazdı
ama insanları iyi tanıyorum
bazı cümleler
bazı insanlara büyük gelir
ve diğer bazı insanlar, bunu fark etmeyip
baş tacı yapar o büyük konuşkanları
politikanın şifresi budur

öğlen
iki otuz
istanbul uçağı
türk hava yolları
uçağın içindeyiz
aynı tip
oruç tutan tip
“başım ağrıyor” diyor
“ağrı kesici içsem orucum bozulur mu?”
ortaya söylüyor bunu
yüksek sesle
“üzerine su içmezsen bozulmaz bilader” diyorum gülerek
“harbi mi?” diyor tip ve
herkes gülüyor söylediğime

öğlen
üç otuz
alman uçağı
lufthansa
uçağın içindeyiz
alman hostes, ingilizce bir şeyler söylüyor
ben de anladığım kadarıyla cevaplıyorum
basit cümleler olduğu için anlıyorum
“open the door” gibi mesela
“senin ingilizcen var mıydı ya?” diyor aynı tip
“sana karşı yok” diyorum
aval aval yüzüme bakıyor
o’ndan nefret ediyorum
birinden nefret ettiğimi söylüyorsam
tek nedeni samimiyetsiz oluşu ve
boş konuşmasıdır
başka hiçbir neden bence
nefreti haklı kılmaz
tamamen size zıt düşünse bile karşınızdaki


akşamüstü
dört otuz
çalılıklar
sigara içiyorum
yanımda aynı tip oturuyor
yanıma gelip oturan kendisi
sonra da bana, “başka yerde sigara iç” diyor
“oruç tutana saygım var ama
karşıma oturan sensin” diyorum
“burası izmir moruk
rize değil!”

akşamüstü
altı otuz
merkez
az önce uçak altından çıktık
tonlarca kargo yüklendi
dinleniyoruz
aynı tip
“bir daha oruç tutarsam siksinler beni” diyor
“bu işte çalışılırken oruç tutulmaz amına koyyim” diyor
içimden
lambamın cinine sesleniyorum;
“ya şu adamı dilsiz yap
ya da beni sağır”
“tatildeyim moruk” diyor cin
“eyvallah” diyorum

akşam
sekiz otuz
paydos
serviste cep telefonuma
bir şiir yazıyorum

pardon ama aslında
bu bir şiir değil
bu bir sihir

ve yıllar önce lambamın cininden
tatile çıkmasını istemiştim
“ben hallederim moruk
sen keyfine bak”


01.eylül.2008 – 20:55-serviste

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder