19 Eylül 2008

retro

başkaları nasıl yapıyor bilmiyorum ama
yatağa girdiğimde
eğer sarhoş değilsem
olasılıkların tecavüzüne uğrar beynim

on yıl sonra neler olacak?
umrumda bile değildir on yıl sonra bana neler olacağı
ölebilirim
aç kalabilirim
trafik kazası
deprem
savaş
uzaylıların istilâsı bile mümkün

ve savaşa karşı değilim
ve barışa karşı değilim
karşı olduğum tek şey
yaşamana ucu ucuna yeten bir miktar için
saatlerce çalışmak zorunda olmak

on yıl sonra neler olacak?
on milyon yıl önce neler olmuştu?
gelişim insanı sakat bırakır
teknoloji insanı sakat bırakır
ilkelken
avlanarak veya
ağaçtan beslenip
bir mağarada yaşayabiliyorken
şimdi on iki saat çalışmak zorundayız
herkes bir şeyler üretmek zorunda
döngü sürmek zorunda
savaşlar çıkmaya devam edicek
ve ekonomiye kafamız basmadığı için
maaşımıza gelen zammın
artan vergiye eşitlendiğini
ve aslında daha çok verirken
verdiklerinden daha çok aldıklarını
asla fark edemeyeceğiz

yeni bir telefon
yeni bir kol saati
yeni bir ayakkabı
ekmek
su faturası
ve binlerce yıl önce
daha özgür olduğumuz bir gerçek

evrim doğayı terk etti
insan doğaya hükmediyor
ve artık geriye dönüşü
mümkün olmayan bir süreçteyken
nükleere karşı olmak yerine
üçüncü dünya savaşının çıkmasını bekliyorum ben
hatta dört ve beşinci
insan ırkının
kendi kendini yok etmesini için

bilim kurgu kitaplarında kalacak
uçan arabaların gezdiği
tekno şehirler

ve bana sorarsanız
tekrar en başa dönüp
yeniden ormanda yaşasak
hiç fena olmaz

19.eylül.2008
not: emin aga'ya ithaf edilmiştir


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder