2 Kasım 2008

her şey daha da kötüye giderken

nereye kadar gidecek diye sordu bana
üst üste sigara
üst üste bira
bilmediğimi söyledim ona
sabah olacak
uyanıcaz
uyumamışken daha
ve işe gidicez
ve eve gelicez
ve içicez tekrar
ve gün boyu içicez
bir paket
iki paket
üç paket
beş şişe
on şişe
on beş şişe

gitti yere kadar mı diyorsun dedi
bu şekilde bir yere gidildiğini düşünmediğimi söyledim
bir şeyden de geri kalınmıyor dedim sonra
yaşıyoruz işte
öyle ya da böyle
bir şeyler daima eksik
bir şeyler daima fazla
ve sadece
yanlış şeyler
yanlış yerde duruyor
orantısızlık yasası dengede

birilerine yetmeyen mutluluk
birilerine çok gelen elem
sonra yerler değişiyor
roller değişiyor
ve sen yerinde durup
her koşuldan şikayetçi olan
insanlığa bakıyorsun

ne istediklerini bilmiyor
tepinip duruyorlar
sen hiçbir şey istemeyip
bu yüzden tepiliyorsun
sonda
en geride
ve daima birileri gelip
ruhuna yeni sondajlar inşa etme çabasında
ama yok içinde
bulunası değerli bir hazine
su
petrol
sevgi ya da nefret

olan bitene dair
hiç bir şey hissetmiyor
heyecanlanmıyorsun bile
her gün aynı şey
gazeteler
televizyonlar
insanlar
çıkan dolar
düşen borsa
işsizlik
savaş
yoksulluk
cinayet
tecavüz
süregelen aynılık
farklı fotoğraflarla tekrarlanıyor
ve her seferinde
ortaya çıkan yeni biri
kendini kurtarıcı
diğerlerini yardımcı sanıyor
seçimler
hükümetler
ordular
on yıl önce neyse
on yıl sonra da o
ve değişmeyecek olan bir şey için
mücadele etmek anlamsız

politik değilim ben
apolitik de değilim
sarhoşum sadece
hepsi bu
sarhoşluğu savunuyorum
sarhoşluk ve gerçekliği
gerçek sarhoşluğu
sarhoşlukla ortaya çıkan
gerçek kişiliği
sarhoştum hatırlamıyorum diye başlayan
ve hatırlanmıyor olsa da
gerçekten içerde var olan
o vahşi özgürlüğü
karısını döverken sarhoş olan adamın
bilinçaltındaki şiddetin
açığa çıkma nedenini
ya da tüm ahlaksal kaygıları
birkaç promil sonra
hiçe sayan kadınların azgınlığını
yani sadece
alkolle ortaya çıkan
gerçek arzuları

kötü olabilir
iyi olabilir
ama gerçek
hepsi bu
o yüzden lütfen
sarhoşken yapılan her şeyin
ayıkken var olan kaygılardan dolayı
içerde saklandığını
es geçmeyin

sarhoşluk gerçekliktir
çıkarlar doğrultusunda şekillenen
o açgözlü mantık ise
beş para etmez
ama kapitalizm ormanındaki
erkek aslanlar
bizden bunu istiyor
birbirimizi yememizi
yiyin o halde
ben kaldığım yerden
içmeyi sürdüreceğim
yok başka çıkar yolum
sizin varsa
devam edebilirsiniz
devrim nidalarına

bir hiç uğruna yaşanan hayatım
bir hiç uğruna biter


2kasım2008

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder