19 Kasım 2008

kabullenmek zor

“şiir mi o?”

“bilmiyorum bayım,
buradan öyle görünüyor”

“daha çok,
üstünkörü bir karalama gibi”

“karalama da olabilir”

“bir karar ver
şiir mi değil mi?”

“şiirin ne olduğu konusunda
şüphelerim var”

“şiirin tanımını yapamaz mısın yani?”

“hiç bir şeyin bayım”

“hiçbir şey ne?”

“hiç bir şeyi tanımlayamam
hiç bir şeyi tanımıyorum
hiç bir şeyden emin değilim
bir tek şey dışında”

“ama şiir yazıyorsun”,

“şiir olup olmadığını bilmiyorum demiştim”

“şiire benziyor”

“buradan bakınca da öyle göründü bana,
demiştim”

“buradan bakınca derken?”

“benim açımdan bayım
bakış açısı farkı”

“bakış açısı diye bir şey yoktur
doğru tekdir”

“görecelik kavramını seviyorum”

“göreceli olan tek şey zamandır”

“bu dediğiniz de göreceli olabilir”

“seninle anlaşamayacağız”

“anlaşamıyor olmamız
ikimizden birinin doğru olduğu anlamına gelmez bayım
her ikimiz de
kendimizce haklı olabiliriz
ve bunu kabul edersek
anlaşamıyor olmamız
sorun yaratmaz

otorite
göreceliği dışlar
ve insani duyguların
değişkenliğini de

otorite kesinliktir
karşı gelinememezlik
limit
sınır
oysa dünya üzerinde
herkes için geçerli
kesin bir doğru yoktur”

“kesin olan bir şeyler yok mu hayatında”

“bir hayatım olduğuna inanmıyorum bayım”

“bir hayatın olduğuna inanmıyor musun?”

“bir hayatın olduğuna inanıyorum
otoriter toplumlarda
tek bir hayat söz konusudur
ama o sunulan hayatın
benim hayatım olduğuna inanmıyorum
ben bir kukuleta olmak isterdim”

“yine de ben
bunun bir şiir olduğuna inanmıyorum”

“inanıp inanmamakta özgürsünüz bayım”

“bana kalırsa sen de
buna şiir diyemezsin,

“şiir demedim bayım
ama nedense gelip
‘şiir değil bu’ dediler”

“değil ama”

“olabilir
ve önemli değil
tanımların keskinliği yok edilirse
zihinler özgür kalabilir”

“zararlı düşüncelere izin veremeyiz”

“izin istediğimi sanmıyorum bayım
ben kafama göre takılıyorum
hoşunuza gitmiyorsam
kafesinize tıkabilirsiniz
hiç sorun değil
zihnimin içini işgal eden farelerimden
sıkılmam asla
ama sizden sıkıldım
gidiyorum
söyleyecek bir şeyiniz var mı?”

“bu kafayla gidersen senden bi bok olmaz”

“bir hiç olmayı kabullenebilmek
en harikulade şeydir
ama hiçbir şey olabilmek
imkansız gerçekten”

“benim gözümde sen bir hiçsin”

“benim gözümde de ben
benim için bir hiçim
anlaştık galiba ha?”

“hayır anlaşmadık daha”

“e ebesinin...”


19-kasım-2008

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder