12 Ekim 2008

zihinsel ayna

eski sevgililer
seninle ilgili hiçbir şeyi
hatırlamadığında başlar
ahmak krizleri

altı ay sonra mesela
ya da bir sene
tekrar görüştüğünde
ve senin zihninde
tekrar ederken
onunla geçen her saniye
o çoktan unutmuştur
hatırlamakta zorlanır
inkâr eder hatta
bir zamanlar var olan
ve artık geçmişte kalan
yaşanmış gerçekliği

"ya öyle mi olmuştu?" der sonra
"unutmuşum"
"hatırlayamadım"
“gerçekten mi?”
“yanlış kalmıştır senin aklında”
“doğru hatırladığından emin misin?”

ve bu süreç
uzar
uzar
uzar

bir süre sonra
her ikiniz de birbirinize
başkaları ile nasıl yaptığınızdan söz edersiniz
sen edemezsin gerçi
yoktur çünkü
olası herhangi bir şey
ama o
"ben açtım, o da sapıktı" der
bir diğeri için de
başka bir şey söyler

ve sonra
söz dönüp dolaşıp
birbiriniz için
ne kadar değerli olduğunuza sapar
değerlisindir değerli olmasına
ama aşık olunamayacak kadar da
savsaksındır
değerlisindir
ama ihtiyaç halinde sadece
yangın merdiveni gibisindir
"ne zaman konuşsam beni anlayacağını biliyorum" der
"birinin anlaması güzel" der
"iyi ki varsın" der

ama konu tekrar sapıp
başka eski heriflerin
onun için ne ifade ettiğine geldiğinde
aralarında senin olmadığını görürsün
"riyasız bir hayat istiyordum" der
"birisine yalan söyledim ve o fark etti
bir diğeri ruh hastasıydı"
sayar da sayar eski adamları

beklersin
atlanırsın

ne anlam ifade ediyordun onun için?

bilemezsin bunu
sorsan da söylemez
duymazdan gelir
ya da gerçeği gizlemekle yetinir

gerçek?

gülünç gerçek
gerçek her zaman gülünçtür dostlarım,
eskimiş gerçeklik insanı güldürür

acıları biz yaratırız
mantık işlemeye başlayınca da
güleriz halimize

aşk mantığı siler
aşk gerçek bir kavram değildir o halde
sen gerçek biri değilsindir
o gerçek biri değildir
kimse gerçek değildir aşıkken
kendinden çok
bir başkasını düşünüyorsan
mantıklı hareket etmiyorsundur
feda edilmeye değmez hiçbir şey
ne toprak
ne cennet
ne de bir kadın
kendini feda etmeyi
göze alabileceğin kadar
önemli değildir hiçbir şey

küçük fedakârlıklar her zaman olur
olmaya da devam edecek
bedensel bir ihtiyaç için saçılan
sahte gülücükler yok ama
sevişeceksek
bu da gerçek olmalı
aşk ile
ben seni istiyorum
sen beni istiyorsun
pekâla, hazırım,
bir süreliğine devam eden arzu
para karşılığı değil
cinsel bir süreklilik değil
basit
sıradan
ihtiyari bir eylem
değil

ama aşk
ve sana aşık olduğunu dile getiren kadının
başka biri ile yaptığı
seks gereksinimden kaynaklanan
cinsel birleşmeyle başlayan aşk
seks ile

pat pat
kim o?
benim
gel içeri

sonra aradan aylar geçer
ve herkes her şeyi unutur,
süregelen gerçeklik silinir
acılar silinir
iniltiler silinir
ve en baştan beri var olan
doğal düzen
tekrar yerini bulur
sen isteyen herkese
almayı hak etmese bile
istediğini verirsin
al bu senin boya kalemlerin
al bu da senin silgin
ben önemli değilim
hiç bir zaman da önemli olmadım
bu yüzden herkesi affedebilirim
ama gerçek nedeni
hiç kimseye
kızmaya değecek kadar
kendime değer vermediğimdir
ve sana kızıyorsam
beni kırdığını söylüyorsam
o zaman ölüp gittiğinde
ardında bir boşluk göreceğim içindir bu
ve o boşluk körelir sonra
gözden kaybolur
ve seninle
onunla
bununla
herkesle eskisi gibi olurum
fark eden tek şey
o yitip gitme anınızda
meydana getireceğiniz
boşluk halini
ölümünüzden önce oluşturmuş olmanızdır
ve sonra zil çalar ve
bir sonraki derse gireriz
ahlâk hiç önemli olmadı benim için
etik kurallar da öyle
o yüzden herkes herkesle
istediği yerde istediği şeyi yapabilir
ruhuma dokunabileceğiniz kadar
önemli olmadığınız sürece
sizi fark etmem
ve fark ettiğim andan itibaren
benim görüş alanımın dışında da
ne bok yediğinizi bilirim
ve müneccim değilim
ve vahiy de gelmiyor
ama nietzche'nin sonsuz döngüsüne
kendi içinde ek bir spiral döngü ekledim
hayat tekrarlardan ibarettir
o tekrarlarında tekrarları
ve kendi içinde de ufak tekrarları
ve tekrar eden tekrarları vardır
aynen tekerleme gibi
söylemesi zor
ama bir kez söyleyene kadar
sonrası kendiliğinden gelir

ağız alışkanlığı ile
hayat alışkanlığı
birbirine benzer
ve aynen dil gibi
sürçebilir yaşamın
zaman zaman

başıma gelen bir şey
tekrar başıma gelir
ve tekrar tekrar tekrar
öğrenirsin en sonunda
ve söylememeye başlarsın
tekrar etse de her şey
baştan sona aynı kalsa da hatta
hiç değişmese bile
söylememeye devam eder
ve sıkılmazsın
çünkü öğrenmişsindir artık
senaryo aynıdır
ve biri için
ilk gördüğüm anda
konuşmaya başlamadan önce
“artı veya eksi” dersin
stop.
bitmiştir tanıma faslı
önyargılarıma güveniyorum
tanımaya değil
ve bu yüzden
kendini tekrar eden
eş karakterli insanları
çözmüş biri olarak
şunu söyleyebilirim
ben değişmem
siz de öyle
o halde herkes
ne hali varsa görsün
kasık kemikleri sizin olabilir
ve onların koleksiyonunu yaparak
zaman geçirebilirsiniz
ama biri sizi
gerçek anlamda anladığında
o kişiye bakınca
aynada gördüğünüz gözleri
görür gibi olduğunuzda
zihnen çırılçıplak kaldığınızda
kaçış şansınız yoktur
ahlâki açıdan
bunun bir anlam ifade etmediğini biliyorum
ama psikolojik olarak
açık kodlu bir bilgisayar programına
dönüşen zihnin
birçok sorunu da beraberinde getireceği açık
o yüzden şimdilik
sırlarınıza ışık tutmaktansa
izlemekle yetiniyorum
bir süre daha böyle yapıcam
siz güzel görünmeye devam edebilir
ve harikulâde renklere bürünebilirsiniz
ama bir roman karakterinde
gerçek yaşamınız ve kimliğiniz dışında
zihinsel tüm kodlarınız deşifre edildiğinde
ve bununla göz göze geldiğinizde
psikolojik bir risk oluştu demektir
çünkü bir çok insan
kötüsel tarafının saf halini
bir başkasının görmesini istemez
ve böyle bir anda
inkâr dışında
kaçış noktası kalmasa bile
iç dünya anlamında
inkârında kaçmaya yardımı olmaz
mastürbasyon yapan bir kızın
babasına yakalanması gibi
doğru ama gizli anlar
psikolojik ve sosyolojik kırılma noktaları
seksofil
urinseks
ve daha bir çok şey
filmdeki bir adamın
zihninizdeki aynayla örtüşmesi
ya da düşüncelerinizi okuyabilen
birinin varlığı kadar irkiltici
ve ruhsal bir hastalığa
yol açabilecek kadar da tehlikeli

o halde bir soru:
samimi olan ve olmayan insanlar arasındaki fark nedir?
samimi olmayanlar zihninin ifşa edilmesinden korkar
ne demek istediğimi anlamıyor olmalısınız şimdi
yanılıyor muyum?

12.ekim.2008






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder