8 Eylül 2019

yeni fanzin projesi: MalAklar topluluğu

MalAklar topluluğu" adında bir fanzin yapmaya başladım üç gün önce..
içerik şu: sosyal medyada, bir tür kitlesi olan, ya da eş dost ivlenmesi yaşayan veya şair/yazar SINIFI MalAklarından oluşan printscreenlar.
bunların en büyük ortak özellikleri ise, eleştirye ya da taşak geçilmeye tahammülleri olmayıp, yapılan bu tip bir yorumu silerek, bu yorumu yapan kişiyi de banlamalarıdır. hatta bunun için de telefonlarının her türlü bildirimleri bildirim ışıkları bildirim sesleri açıktır ki, mazallah gözden kaçırırlar filan, bu tip bir yorumu..
MalAk'ların en büyük ikinci ortak özelliği, zirve yapmış egoları ve "ben bilirim" "benim dediğim doğrudur" kisvesi altında fikir üretmelidir.. en büyük üçüncü özellikleri ise muhaliif zannedilen duruşlarının altında faşizan bir bilinçaltı barındırmalarıdır..
ve ne yazık ki, bunu yapan eğer bir sanatçı/şair/yazar SINIFINA mensup kişi ise, kimsenin bu durum umrunda olmaz, çünkü daha önce de dediğim gibi:
-algı düzeyleri ve karartma-
insanlar sizin nasıl bir insan olduğunuza değil özel hayatınızda ki tavrınıza fikrinize duruşuna değil, ne kadar güzel (!)i hoşlarına giden işler yaptığınıza bakar, sanat sepet işlerinde de durum budur. kapitalizm zihnimizde başlar, ne kadar kaypak/dönüşlü bir insan olsan da; iyi şiir yazıyor,resim yapıyor film çekiyorsan değerin de ona göre belirlenir kadardır. senden kralı yoktur o vakit. kişiliğinin de, yaşantının da bir önemi yoktur. çünkü kapitalist algı düzeyi yaşam tarzı ve bakış aşısı zihnimize ruhumuza kadar bizi ele geçirdi.
evet bakış aşısı
__
fanzinin adının türcü olduğunu iddia edicekleri de alıcam fanzine, çekinmeyin nolur, çünkü değil.. başka bir ifade biçimi var orada..
--
peki ben neden bununla uğraşıyorum son üç gündür? işim gücüm yok mu?
SANANE! fanzin hazırlıyorum malzeme toplıuyorum.. içeriğimi nereden alacağıma sen mi karar vericen? ister çöpten gazete bulurum, ister sigaramla kağıda yanık izleri bırakırım, ister ansiklopedilerimi keserim ister kendim yazar çizerim. sana fanzin olgusunun içeriksel anlamda ki geniş yelpazesini dair ders vericek, ya da üç gündür garip dostlarımın özelden yazdığı fantastik görüşlerine sirayet edip, susacak değilim..




diğeri çok var ama şimdilik:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder