26 Kasım 2006

veresiye yaşam

ve bir sigaranın muhabbetini yapan adamlarla
muhatap olmamayı öğrendim
ve otlakçılar ile sülüklerle
ve orospularla
orospu ruhlularla
kadın ya da erkek fark etmez
hepimizin ruhunda var biraz orospuluk
bir ruhumuz varsa tabi
ve kimsenin göremediği kurşun yaralarımız
kurşuna dizdiler boktan ruhumu
hayatım boyunca
kurtar beni amanda…

hey, sana yaslanabilir miyim?
gözümü kapatarak
tamamen
ve düşmeyi sorun etmeyeceğinden emin olabilir miyim?
ve parasızlığı
ve çok parayı da
olduğu takdirde
geleceğe saklamadan harcamayı
aynı hayatımı harcadığım gibi
ruhumu
vücudumu
ama biraz daha var hâlâ içimde
ruh..
ruh, hüzün ve kahkaha..


hey, hadi bu gece de içelim
yarın gece de
ondan sonrakisinde de
ve daha sonrakisinde de
son on senedir yaptığım gibi yani
ve bir on sene daha devam buna
hatta yirmi
otuz
kırk

burnumdan kan geldi dün
kusuyorum arada bir
alkol alınca burnum akıyor
ve ot alınca da
sürekli bir öksürük krizi
gece gündüz
akciğer ağrıları
mide ağrıları
uykusuzluk
iştahsızlık

hey hey bi saniye
şikayet etmiyorum
rahatsız değilim bu durumdan
içmeye ve yaşamaya devam edeceğimi
söylemek istemiştim sadece
ve ölmeyeceğimi
her şey ne kadar kötüye giderse gitsin
ya da iyiye

ha bu arada
sınırsız bonkör ve
bir gram bile cimri olanlardan uzak durun
benden de..
her ne kadar ben, ne cimri ne de sınırsız bonkör olmasam da
sürekli gizli kalan bir şeyler var çünkü içimde
olmalı
yüzde doksanımı öykülerimde kemirtmiş olsam da size

sınırsız bonkör değilim
bir gram cimri de
ve orospu da değilim
ve şair de
ve yazar da

ve bunların ilk üçünü bana yakıştırmanıza ses çıkarmıyorum ama
son ikisi epey can sıkıcı dostlar
bana yakıştırmanız da
kendilerini öyle zannedenler de

ve çok fazla bir şey beklemiyorum bu hayattan
ufak bir ev
aptal bir iş
ve ruhuma denk bir hatun
geriye kalan her ne varsa
dünya üzerinde
sizin olabilir
tüm eski sevgililerim de dahil buna

sikmişim iyi yaşamayı

26 kasım 2006 – ardeşen/koğuş


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder