15 Eylül 2006

benim çöplüğüm

"bizi öyle bir sikmişler ki" demişti
o ufak dükkana sıkışıp kaldığımız
ve kimsenin
hiç bir şey satın almadığı
zamanlardan birinde
sisteme, gidişata
ya da işlerin yürüyüş şekline
ve bizim bir türlü
yürütemeyişimize kızarken
hep ters köşeye yatırılışımıza

haklıydı
çok pis sikmişlerdi bizi
kanatlarımızı ve kuyruğumuzu kesip
bir kümese kapatmışlardı
ayar olmamızı bekliyorlardı

ama farklıydık bir şekilde
en azından ben öyleydim
okumak istemiyordum
çalışmak istemiyordum
evlenmek istemiyordum
yayınlanmak istemiyordum
çok para istemiyordum
parasızlığa tahammül edemiyordum
ve tahammül edemiyordum aynalara
aptal bir surat
3 haftalık sakal
ve ne yapması gerektiğini bilmeyen
ve dahası hiç bir şey yapmak istemeyen
bir adam

sadece
müzik
alkol
ben
ve beni diğerlerinden koruyacak
dört duvarım olmalı

sonra
birden
O geldi

ben hayatımı
hiç bi getirisi olmayan
aptal şeylerle tüketmiştim
ve hiç bir çıkış yolum kalmamıştı
giderek daha çok yaklaşıyordum bir hiç olmaya
ve uzaktım işte
900 kilometre

bi tek o gece
kendimi tamamen
bıraktım
ruhumu
bedenimi
ve daha başka ne varsa insanda olan

her şey olabilirdi
ölebilirdik bile
O isteseydi yapardık
ya da
daha ileri gidebilirdik
hiç çıkmayabilirdik o odadan
ve dört duvar yeterdi bana

ama izin vermezlerdi
baskı altındaydım
karnı acıkacaktı
üşüyecekti
ya da faturalar
bir şekilde
sıçacaktı ağzımıza

ve sabah
bir çift gözle aynı anda uyanıp
tebessüm etmek
ve dudaklar

ve bir daha asla
hiç bir şey
o derece mucizevi
ve harikulade
olamayacak

tekrar başa döndüm
burada oturmuş
düşünüyorum
ve evet galiba
tekrar istemiyorum
umut etmek bana göre değil
iyi bir şeyler beklemek de
burada oturup
içkimi yudumlamak ve duvarlarımı izlemek dışında
yapabileceğim pek bir şey yok

dışarıda
diğer ne varsa
sizin olabilir
ama bu 9 metrekare bana ait

şimdi izninizle uyuyacağım


15.09.2006

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder