12 Mayıs 2005

işe yarar bir ölüm şekli

herkes her şeyi biliyor
ve ben hiçbir şey bilmiyorum
ne tuhaf

çok şey yaşadım
ama hâlâ
anlatacak güzel bir hikayem yok
ve toplum içinde nasıl davranılır bilmiyorum
bazen deniyorum bunu
ama çoğu zaman boş veriyorum
komik görünüyorumdur muhtemelen
ya da aptal

yine de oldukça rahat biriyimdir - bazen
özellikle kendi kentimde
ya da kendimden biriyleysem

üzerime ne giydiğim
ya da saçım
umurumda bile değil
nasıl göründüğümü umursamam
ya da
sizin beni nasıl gördüğünüzü

ama bazen
rahatsız edebiliyor bakışlar
zor
gerçekten çok zor bişi insanlar arasında yasamak

ve, nedenini bilmiyorum ama
bazen çıldırıyorum
yoldan gecen birinin kafasına
kola dökmek istiyorum
acaba ne tepki verir?
sadece merak
ya da otobüs tiklim tiklim dolu iken
bir çığlık atmak

ama hayır
daha yeterince delirmedim
biraz daha zaman
belki otuzumdan sonra
-tabi o zamana kadar dayanabilirsem-
arka balkondan atlarım

"yeterince yüksek değil" diyorum aşağı bakıp
bazı sabahlar
"öldürmez"

ve geçen gün
istanbul’dan izmir’e
bir ölüm yolculuğundayken
bilete takıldı gözüm
kaza halinde sakat kalırsam
otuz milyar veriyordu şirket
evet dedim
iyi para
bir kaza için dua etmeye başladım
ölecek ve ailemi zengin edecektim
arka balkon beş para etmezdi


12.mayıs.2005

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder